Fysische Vasculaire Therapie Bemer

Fysische Vasculaire Therapie BEMER

Fysische Vasculaire Therapie is erop gericht om de doorbloeding in uw gehele lichaam te optimaliseren. Een goede bloedsomloop is de basis van een gezond lichaam en geest.

Het bloed vervoert zuurstof en voedingstoffen naar alle organen en weefsels en voert afvalstoffen af. Om dat overal in ons lichaam voor elkaar te krijgen hebben we een bijzonder netwerk van bloedvaten. 74% van dat netwerk bestaat uit kleine tot zeer kleine vaatjes, de zogenaamde haarvaten, met een totale lengte van maar liefst ….. 100.000 km. Dit deel van de bloedsomloop wordt ook wel de microcirculatie genoemd.

Het verhaal van Bemer

Microcirculatie, van levensbelang

Ons hart is niet in staat om het bloed zo’n grote afstand te laten afleggen. Het krijgt daarbij hulp van bloedvaatjes in het stelsel van de microcirculatie. Deze vaatjes bewegen de bloedcellen voort door middel van pompbewegingen, zo’n twee tot drie keer per minuut. Dit heet vasomotie.

Als we ouder worden neemt die vasomotie af en raken delen van ons lichaam minder goed doorbloed.
Het gevolg is minder vitaliteit, koude voeten, vaker pijn en kwetsbaarder voor ziekten.

Maar ook als je jonger bent kan de vasomotie afnemen, bijvoorbeeld als gevolg van een ongezonde leefstijl, stress, te weinig slaap en ziekten.
Door gebrek aan zuurstof en voeding kunnen cellen niet meer goed functioneren en afvalstoffen hopen zich op en veroorzaken verzuring en ontstekingen. Het gevolg is allerlei klachten en ziekten.

Het Bemer-effect

2 X 8 minuten per dag

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat Fysische Vasculaire Therapie BEMER positief werkt op een verminderde vasomotie. Door de elektromagnetische pulsen worden de pompbewegingen in de vaatjes gestimuleerd en verbetert de doorbloeding.

Het gevolg is dat de cellen – en daarmee de organen – beter voorzien worden van zuurstof en bouwstoffen en dat de afvalstoffen beter worden afgevoerd. Het zelfgenezend vermogen van ons lichaam wordt door dit proces prachtig ondersteund.

Slechts 2 keer 8 minuten per dag is genoeg om de verminderde microcirculatie sterk te verbeteren. De volgende percentages komen voort uit onderzoek:

• verbetering van vasomotie, tot wel 27%
  • verbetering doorbloeding in de microcirculatie, tot 29%
  • verbetering zuurstofbenutting van het lichaam, tot 31%
  • verbetering veneuze terugstroom (afvoer afvalstoffen), tot 31%
Bemer wereldwijd

Kleine moeite – grote verbetering

Fysische Vasculaire Therapie BEMER beïnvloedt enerzijds ons algeheel welbevinden, anderzijds ondersteunt het processen bij herstel en genezing. 80% van alle ziekten en blessures hebben met doorbloeding te maken en daar is de werking van BEMER op gericht. Enkele voorbeelden zijn:

• Chronische wondgenezingsstoornissen
  • Chronische stofwisselingsstoornissen (bv. Diabetes Mellitus)
  • Chronische vermoeidheid
  • Polyneuropathie (bv. als gevolg van Diabetes)
  • Artrose
  • Artritis
  • Migraine
  • Chronische en acute pijnklachten
  • Ziekten van spieren en bewegingsapparaat
  • Slaapstoornissen
Bemer en sport

Slapen met BEMER

Tijdens de slaap is uw lichaam bezig zich te herstellen en weer op te laden. De mate waarin dat gebeurt is afhankelijk van de slaapkwaliteit. Bemer heeft een speciaal slaapprogramma dat u in een diepere ontspanning brengt en zo bijdraagt aan een betere ontgifting, ontzuring en algeheel herstel.

svs_Bemer_22-12_7692_169

BEMER in de praktijk

Praktijk Sirius is gecertificeerd partner van BEMER en zet Fysische Vasculaire Therapie in bij verschillende behandelingen.
Daarnaast kunt u bij ons terecht voor advies over gebruik, huren en kopen van alle Bemer-producten.

Voor meer informatie zie ook https://praktijksirius.bemergroup.com/nl

svs_Bemer_22-12_7841_169
bemer logo